Letnia seria EfficientGrip powstała w odpowiedzi na rosnące problemy klimatyczne. Inżynierzy Goodyear postawili sobie ambitny cel zmniejszenia zużycia paliwa i wydłużenia żywotności opon, bez strat na innych parametrach. Najpierw powstał bieżnik EfficientGrip, w którym po raz pierwszy pojawiły się nowatorskie rozwiązania mające redukować spalanie paliwa oraz wydzielanie CO2. Ich wyjątkowość sprawia, że projekt wciąż żyje, a bieżnik jest produkowany jeszcze w 2017 roku, mimo że od premiery w 2010 został rozwinięty w kilku różnych kierunkach. W efekcie prac powstały bieżniki Efficientgrip Compact (do aut kompaktowych i miejskich), EfficientGrip Cargo (do aut dostawczych) i wreszcie EfficienGrip Performance (do aut o wysokich osiągach). Niektóre technologie zastosowano również w odrębnej serii Eagle: bieżniki Eagle Efficient Grip i Eagle Efficient Grip Performance nie zyskały jednak zbyt dużej popularności. Ten artykuł powstał jednak po to, by przyjrzeć się tylko jednej z tych opon, a mianowicie Goodyear EfficientGrip Performance: najbardziej docenionej w testach i cieszącą się ogromnym zainteresowaniem, także wśród kierowców z Polski. Nic dziwnego, te opony High Performance to symbol nowoczesnej jazdy: przyjazne środowisku, komfortowe, bezpieczne, o ogromnych możliwościach.
Średnica felgi - 14 cali
Rozmiar | Etykieta |
---|---|
195/55 R20 95H XL RE | A B 69dB |
Jestem szczęśliwym posiadaczem tych oponek już od trzech lat. Kupiłem je z pełną świadomością na co się decyduję, bo znam tę markę bardzo dobrze i ufam jej od wielu lat. Goodyear to jest symbol solidności i tak jest naprawdę. Obecnie dużo jeżdżę z dzieciakami i z ego powodu nie mogę sobie pozwolić na takie rajdy jak kieydś ale to nie zmienia faktu, że lubię od czasu do czasu poczuć wiatr we włosach (to znaczy ich resztce :D). Te opony pozwalają na jedno i drugie, żadnych kompromisów. Można jechać szybko ale przy okazji bezpiecznie. Dodam, że jestem posiadaczem opon Goodyear EfficientGrip Performance o rozmiarze 205/55 R16 czyli wcale nie takich szerokich (bo gdzieś czytałem,że one są dobre ale tylko szerokie – bzdura).
Potwierdzam wszystko, co się o tych oponach pisze dobrego. A jednocześnie będę zwalczał każde złe słowo, które ktoś odważy się o nich powiedzieć!!! Oczywiście przesadzam, ale naprawdę trudno mi uwierzyć, żeby ktokolwiek mógł się na nich „przejechać”. Wypadki losowe się zdarzają, ale generalnie jest to pewniak - jak wszystko od Goodyeara. Tutaj na uwagę zasługuje przede wszystkim przyczepność, którą producent się tak chwali. Nie ma się zresztą co dziwić, bo jest czym. Na mojej etykiecie jest B/A/68, a to oznacza, że to są opony niemalże idealne. Ale konkrety. Jeździłem już w deszczu i potwierdzam, że woda spod kół nie stanowi dla nich najmniejszego problemu. Po drugie, to nie są opony za miasto, raczej na asfalt, ale w nieco „ekstremalnych” warunkach też się sprawdziły (ale jakby coś to nie polecam próbować!!!). Hamowanie chyba nieco lepiej wychodzi im po deszczu (relatywnie), ale na suchej też bezbłędnie, a przy okazji dobrze stabilizują samochód. Ale ich najmocniejsza strona to wytrzymałość – bardzo dobra guma, można powiedzieć że niezniszczalna. Chyba stworzona do jakiegoś promu kosmicznego. Tu na Ziemi w każdym bądź razie ściera się bardzo wolno i wiem jedno – dłuuuugo jeszcze będę je tak zachwalał i polecał. Więc zachwalam i polecam. I POZDRAWIAM!!!
Długa nazwa, więc nie będę przepisywał, ale to akurat jedyny minus hahha… nie ma czego się przyczepić: bardzo dobre toczenie, już po miesiącu jeźdżenia odczułm różnicę w portfelu (w sensie że mniej płaciłem za gaz), zużywają się równiutko jak z linijką chyba że ktoś źle wyważy auto ale to już jego wina. Może tylko ceny bym się uwziął ale, (wiadomo) że za 10 groszy to można sobie kupić gumy….. ALE DO ŻUCIA. Chce się jeździć jak PAN to trzeba wydawać pieniądz jak PAN!Taka prawda że na oszczędzaniu jeszcze nikt dobrze nie wyszedł.A zreszta najważniejsze i tak jest to ile się płaci później (paliwo,naprawy itd. bo przecież złe opony to zaraz jakaś stłuczka i następne wydatki). Mówiąc krótko polecam ////// mój samochód: AUDI A4 B6 1.9TDI